Statut UIBiH

Na osnovu člana 10. i 12. Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine („Službene novine BiH“, broj 32/01, 42/03, 63/08 i 76/11), Osnivačka skupština Udruženja imunologa u Bosni i Hercegovini na sjednici održanoj u Sarajevu dana 18.06.2015. godine, donijela je:

STATUT

Udruženje imunologa
u Bosni i Hercegovini

I – OPŠTE ODREDBE

Član 1.

          Udruženje imunologa u Bosni i Hercegovini je osnovano Odlukom o osnivanju na Osnivačkoj skupštini održanoj dana 18.06.2015.godine, kao dobrovoljno, nepolitičko, nestranačko i neprofitno udruženje, u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zakon).

Član 2.

          Udruženje imunologa u Bosni i Hercegovini je samostalno, dobrovoljno, strukovno i naučno udruženje naučnih i stručnih radnika iz oblasti imunologije i srodnih naučnih disciplina (pedijatrije, pojedinih grana interne medicine, transplatacione hirurgije, infektologije, mikrobiologije, patologije, biohemije, eksperimentalne medicine) udruženih radi razvijanja i unaprijeđenja stručnog i naučnog rada imunologije, koje djeluju na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine.

Član 3.

Ovim Statutom, u skladu sa članom 12. Zakona, uređuje se:

– puni i skraćeni naziv, te sjedište i adresa Udruženja;
– ciljevi i djelatnost Udruženja;
– postupak za primanje i isključivanje članova Udruženja, članstvo, prava, obaveze i odgovornosti;
– tijela Udruženja, način na koji se biraju, ovlaštenja koja imaju, kvorum i pravila glasanja, trajanje mandata, osobu ovlaštenu da sazove Skupštinu, uslove i način raspuštanja, odnosno prestanak rada;
– pravila za ostvarivanje, korištenje i raspolaganje sredstvima Udruženja i nadzor nad korištenjem tih sredstava;
– način podnošenja finansijskog izvještaja i zvještaja o radu;
– javnost rada;
– postupak za izmjenu i dopunu Statuta, ovlaštenja i način donošenja drugih općih akata;
– opis, oblik i sadržaj pečata;
– način zastupanja i predstavljanja Udruženja;
– uslovi i postupak za spajanje, podjelu Udruženja, odnosno prestanak rada Udruženja;
– postupak za raspolaganje preostalom imovinom ili drugim sredstvima u slučaju raspuštanja ili prestanka rada Udruženja;
– druga pitanja od značaja za organizaciju i djelovanje Udruženja, u skladu sa Zakonom.

II – NAZIV I SJEDIŠTE UDRUŽENJA

Član 4.

Puni naziv Udruženja na službenim jezicima u BiH je:

Udruženje imunologa u Bosni i Hercegovini.
Udruga imunologa u Bosni i Hercegovini.
Удружење имунолога у Босни и Херцеговини.

Skraćeni naziv Udruženja je :

UIBiH.
UIBiH.
УИБиХ.

Naziv Udruženja na engleskom jeziku je:

Association of Immunologists.

Naziv Udruženja je istovjetan na sva tri službena jezika, koja su u upotrebi u Bosni i Hercegovini, a službeno će se koristiti na latinici i ćirilici.

Član 5.

          Sjedište Udruženja je: Organizaciona jedinica Klinička imunologija, KCUS, Sarajevo, ulica Bolnička br. 25.

Član 6.

          Udruženje stiče status pravnog lica danom upisa u registar kod nadležnog Ministarstva u skladu sa Zakonom.

Član 7.

          Udruženje će djelovati na cijelom području Bosne i Hercegovine.

Član 8.

          Udruženje je strukovna, multietnička, nestranačka i nevladina organizacija osnovana radi ostvarivanja zajedničkih interesa članova Udruženja, bez namjere sticanja profita.

III – CILJEVI I DJELATNOSTI UDRUŽENJA

Član 9.

          Osnovni programski ciljevi i djelatnosti udruženja su:

– okupljanje stručnjaka, koji se aktivno bave imunologijom;
– uspostavljanje saradnje sa stručnjacima srodnih naučnih disciplina (pedijatrija, interna medicina, hirurgija, infektologija, mikrobiologija, patologija, eksperimentalna medicina) kako bi svojim stručnim radom doprinijeli razvoju imunološke struke;
– razvijanje etičke svijesti i odgovornosti članova udruženja;
– stalna saradnja sa odgovarajućim stručnim organizacijama i institucijama u Evropi i svijetu;
– finansiranje izdavanja stručnih publikacija u svrhu informisanja svojih članova i javnosti o razvoju imunološke stručne i naučne misli;
– saradnja sa sličnim udruženjima i drugim organizacijam u zemlji i inozemstvu.

Član 10.

          Utvrđene ciljeve Udruženje ostvaruje na način određen Zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Udruženja.

IV – POSTUPAK ZA PRIJEM I ISKLJUČIVANJE ČLANOVA

1. Postupak prijema

Član 11.

          Osnivači stiču status člana Udruženja danom registracije kod nadležnog Ministarstva.

Član 12.

          Članovi udruženja su imunolozi u Bosni i Hercegovini, koji se mogu organizovati u entitetska i kantonalna udruženja i sekcije, kako unutar Udruženja, tako i u većim medicinskim centrima.

Članovi Udruženja mogu postati i drugi građani Bosne i Hercegovine, kao i strani državljani, koji se bave navedenom problematikom ili su na neki način za nju vezani, ako podnesu zahtjev za prijem u članstvo i potpišu izjavu o prihvatanju ciljeva i Statuta udruženja, te kada budu primljeni u članstvo na Skupštini udruženja na prijedlog Upravnog odbora.

Počasni član udruženja može postati imunolog ili ljekar druge srodne naučne discipline bez obzira na mjesto rada i boravka, koji je osobito zaslužan ili za rad udruženja ili za razvoj imunologije ili slične naučne discipline. Odluku o dodjeljivanju počasnog članstva donosi Skupština udruženja.

Član 13.

          Članstvo u Udruženju je dobrovoljno.

Član 14.

          Udruženje može imati i prijatelje Udruženja.

Prijatelji Udruženja mogu biti fizička ili pravna lica, koja će pružati stručnu i drugu pomoć Udruženja, za ostvarivanje i naprijeđivanje njegovih ciljeva i aktivnosti na naučnom i stručnom planu (to se reguliše posebnim Pravilnikom).

Član 15.

          Lica iz člana 11. i 12. ovog Statuta stiču svojstva člana Udruženja na osnovu zahtjeva za prijem u članstvo i izjave o prihvatanju ciljeva i Statuta Udruženja.

Član 16.

          Zahtjev za učlanjenje podnosi se Udruženju i to na adresu sjedišta Udruženja.

Član 17.

          Stalni član Udruženja je dužan plaćati članarinu u visini koju odredi Skupština Saveza, najkasnije do 10 –og u mjesecu, za tekuči mjesec ili jednokratnom uplatom cjelokupnog iznosa godišnje članarine.

Član 18.

          Članom Udruženja postaje se dobrovoljnim pristupanjem. O prijemu u Udruženje odlučuje Upravni odbor na osnovu pristupnice o čemu se vodi posebna evidencija. Pojedinac kojemu se ospori pravo na članstvo može se žaliti Skupštini, čija je odluka konačna.

Član 19.

          Članstvo u Udruženju prestaje:

– dobrovoljnim istupanjem člana;
– isključenjem člana;
– u slučaju smrti člana;
– prestankom rada udruženja.

Član 20.

          Svaki član može istupiti iz Udruženja krajnje do 31. decembra tekuće kalendarske godine, na osnuvu pismene izjave o istupanju, koju dostavlja Skupštini udruženja i to 60. dana prije istupanja.

Kao dan prestanka članstva smatrat će se 31. decembar tekuće godine.

Član 21.

          Član Udruženja koji grubo krši Statut, ne izvršava svoje obaveze, ili svojim postupcima nanosi štetu ili narušava ugled Udruženja, može biti isključen.

Prije donošenja odluke o isključenju, član Udruženja mora biti obavješten o prijedlogu isključenja, kao i o razlozima zbog kojih se predlaže isključenje. Članu Udruženja se mora ostaviti rok od 60 dana za izjašnjenje o pokrenutom prijedlogu za isključenje iz Udruženja.

Prijedlog za isključenje člana može podnijeti svaki član Udruženja. Odluku o isključenju člana donosi Skupština udruženja, a na osnovu prijedloga Suda časti.

Član 22.

          Član Udruženja koji istupi ili koji je isključen, dužan je izvršiti obaveze prema Udruženju dospjele do dana prestanka članstva.

Član 23.

          Skupština Udruženja može donijeti opšti akt, kojim će u skladu sa ovim statutom, bliže urediti način i postupak stupanja u članstvo i prestanak članstva.

Član 24.

          Članovi udruženja imaju slijedeća prava i obaveze:

– da biraju i da budu birani u tijela Udruženja;
– da aktivno učestvuju u ostvarivanju ciljeva Udruženja;
– da budu redovno i blagovremeno obavještavani o aktivnostima Udruženja;
– da prisustvuju skupovima, da daju prijedloge u cilju poboljšanja rada Udruženja;
– da sarađuju sa ostalim članovima Udruženja;
– da čuvaju ugled Udruženja;
– da ostvaruju određena prava i pogodnosti utvrđene Statutom i opštim aktima Udruženja

V – TIJELA UDRUŽENJA

Član 25.

          Tijela udruženja su:

– Skupština;
– Predsjednik udruženja;
– Upravni odbor,
– Sekretar Udruženja (navedeno u daljem tekstu član 44.)

Skupština

Član 26.

          Skupština udruženja je najviši organ udruženja, koji čine svi članovi Udruženja.

Član 27.

          Skupština udruženja nadležna je za:

– donošenje Statuta, izmjena i dopuna Statuta i drugih akata određenih Statutom;
– odlučivanje o pripajanju, razdvajanju, transformaciji, raspuštenju i prestanku rada kao i o drugim statusnim promjenama u Udruženja;
– izbor i razrješenje Predsjednika Udruženja i Predsjednika skupštine i drugih članova Udruženja;
– imenovanje i razrješenje članova Upravnog odbora;
– donosi i usvaja godišnji program rada Udruženja i njegovih organa;
– razmatranje i odlučivanje o izvještajima, koje podnosi Predsjednik i drugi organi Udruženja;
– donosi odluku o ovlaštenom licu za zastupanje i predstavljanje Udruženja;
– odlučivanje o visini i načinu plačanja članarine;
– odlučuje o raspolaganju imovinom Udruženja;
– donosi finansijski plan Udruženja;
– donosi odluke o promjeni naziva Udruženja;
– donosi Pravilnik o dodjeljivanju priznanja i nagrada Udruženja;
– donošenje odluke o pohvalama i nagradama zaslužnim članovima na prijedlog upravnog odbora;
– bira počasne članove Udruženja na prijedlog Upravnog odbora;
– odlučivanje o drugim pitanjima koja nisu u nadležnosti drugih organa Udruženja;
– donosi odluku o formiranju stručnih timova i drugih radnih tijela Udruženja (odbori, komisije, sekcije i sl.)
– bliže odredbe o načinu rada Skupštine, glasanja, odlučivanja, upućivanja poziva za sjednice, vođenju zapisnika i drugim pitanjima od značaja za rad Skupštine uređuju se Pravilnikom o radu.

Član 28.

          Skupština udruženja se sastaje po potrebi, obavezno poslije Kongresa i najmanje jednom godišnje. Skupštinu saziva Predsjednik skupštine najmanje 15 dana prije njenog zasjedanja. Predsjednik skupštine je dužan sazvati Skupštinu u slučaju kada to zahtjeva najmanje jedna trečina članova Skupštine.

Član 29.

          Sjednice Skupštine udruženja održavaju se kao redovno zasjedanje, vanredno zasjedanje i Kongres.

Redovno zasjedanje se održava najmanje jednom godišnje.

Vanredno zasjedanje se može sazvati u slijedećim slučajevima:

– na zahtjev Predsjednika Udruženja i/ili Predsjednika skupštine.
– na zahtjev članova Udruženja sa najmanje jednom trećinom glasova, koji predlažu sazivanje zbog:
– isključenja članova Udruženja;
– izmjena Statuta Udruženja;
– prestanak rada Udruženja;
– radi rješavanja urgentno nastalih problema.

Član 30.

          Svaki član Udruženja Skupštine može prisustovati lično i kod odlučivanja na sjednici Skupštine ima 1. glas.

Član 31.

          Skupština Udruženja ima kvorum za rad, ako joj prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova.

Član 32.

          Skupština Udruženja odlučuje većinom glasova prisutnih članova, osim o pitanjima, koja se odnose na prijem novih članova i prestanak svojstva člana Udruženja, o kojima se odluke donose dvotrećinskom većinom prisutnih članova.

Član 33.

          Skupština Udruženja na prijedlog Upravnog odbora saziva Kongres, zbog široke i opšte debate o najznačajnijim problemima djelatnosti i zdravstvene prevencije u oblasti imunologije i o drugim pitanjima od značaja za rad, položaj i ugled udruženja, kao i njegove uloge u društvenoj zajednici.
Kongres se u pravilu saziva jedanput u četiri godine, a po potrebi može i ramije, ili kasnije, ukoliko to uslovi dozvoljavaju ili ukoliko se to na Skupštini odluči.

Član 34.

          Kongresne teme verifikuje Skupština Udruženja na prijedlog Upravnog odbora i bira Kongresni odbor, koji vrši poslove oko pripreme i održavanja Kongresa.
Kongresni odbor obrazuje pomoćna tijela, koja su neophodna za rad Kongresa. Kongresni odbor, podnosi izvještaj u toku priprema Kongresa i po održanom Kongresu.
Kada Skupština Udruženja prihvati izvještaj Kongresnog odbora, odbori Kongresa se raspuštaju, Priznanja dodjeljuje Kongresni odbor ili Skupština udruženja.

Predsjednik skupštine

Član 35.

          Predsjednika skupštine imenuje Skupština Udruženja na mandat od 4 godine sa pravom reizbora.

Član 36.

          Predsjednik skupštine Udruženja obavlja slijedeće poslove:

– saziva sjednice Skupštine Udruženja i predsjedava sjednicama;
– obavještava javnost o radu Udruženja;
– vrši i druge poslove za koje je ovlašten Statutom i drugim općim aktima Udruženja.

Član 37.

          Predsjednik skupštine može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan:

– na sopstveni zahtjev;
– ako pravilno ne obavlja poslove i zadatke;
– u drugim slučajevima predviđenim Zakonom i ovim Statutom.

Incijativu za razrješenje Predsjenika skupštine može dati 1/3 članova Skupštine.

Predsjednik udruženja

Član 38.

          Predsjednik Udruženja (u daljem tekstu: Predsjednik) je imenovan od strane Skupštine. Mandat Predsjednika traje 4. godine sa mogućnošću reizbora.

Član 39.

          Predsjednik se stara o:

– realizaciji programskih i planskih zadataka i poštivanja zakonitosti u radu,
– realizaciji odluka i drugih akata Udruženja,
– prati realizaciju finansijskog plana Udruženja,
– angažira se na prikupljanju sredstava za rad Udruženja,
– održava kontakte sa javnošću i promovira ciljeve Udruženja,
– predstavlja i zastupa udruženje u zemlji i inostranstvu.

Član 40.

          Predsjednika udruženja bira i razrješava Skupština udruženja većinom glasova prisutnih članova Skupštine na period od četiri godine, sa mogućnošći ponovnog izbora.
Predsjednik za svoj rad odgovara Skupštini.
Predsjednik može biti i penzionirani imunolog.
Predsjednika udruženja u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti za rad, zamjenjuje član Upravnog odbora, sa svim obavezama, ovlaštenjima i pravima Predsjednika udruženja.

Član 41.

          Predsjednik Udruženja može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan:

– na sopstveni zahtjev,
– ako pravilno ne obavlja poslove i zadatke Predsjednika,
– u drugim slučajevima predviđenim Zakonom i ovim Statutom.

Incijativu za razrješenje Predsjednika Udruženja može dati 1/3 članova Skupštine.

Sekretar udruženja

Član 42.

          Sekretar udruženja imenuje se na 4. godine i nakon isteka tog perioda može biti ponovo imenovan.

Član 43.

          Sekretar udruženja je obavezan prisustovati sjednicama tijela UIBiH, priprema materijale za sjednicu tijela UIBiH, te pomaže predsjedniku u realizaciji tekućih poslova.

Upravni odbor

Član 44.

          Upravni odbor udruženja vrši funkciju izvršnog organa udruženja, a na načelima utvrđenim ovim Statutom i smjernicama dobivenim na Skupštini udruženja.

Upravni odbor obavlja slijedeće poslove:

– priprema sjednice Skupštine Udruženja,
– priprema nacrt Statuta i drugih akata, koje donosi Skupština,
– priprema godišnji budžet i dostavlja Skupštini na usvajanje,
– provodi politiku, zaključke i druge odluke, koje je donijela Skupština,
– podnosi godišnji i periodične izvještaje o svom radu Skupštini,
– upravlja imovinom Udruženja,
– ostvaruje kontakte s preduzećima (firmama), ustanovama, institucijama i drugim pravnim i fizičkim licima u cilju obezbjeđivanja sponzorstva za aktivnost udruženja,
– obavlja druge poslove predviđene Statutom i aktima udruženja.

Upravni odbor ima pet članova, koje imenuje Skupština Udruženja.

Mandat članova Upravnog odbora traje 4. godine s mogućnošću reizbora. Nitko ne može biti biran više od dva puta uzastopno.

Upravni odbor, da bi mogao punovažno odlučivati, potrebno je da prisustvo 2/3 članova Upravnog odbora. Upravni odbor odluke donosi nadpolovičnom većinom glasova prisutnih članova.

Sud časti

Član 45.

          Sud časti podnosi prijedlog za isključenja člana, koji grubo krši Statut, ne izvršava svoje obaveze ili svojim postupcima nanosi štetu ili narušava ugled udruženja. Odluku o isključenju člana donosi Skupština udruženja na osnovu prijedloga Suda časti.
Sud časti ima tri člana.

VI – Unutrašnja organizacija udruženja

Član 46.

          U okviru Udruženja mogu se obrazovati sekcije po granama specijalnosti (alergološke, autoimune, transplatacione i onkološke sekcije).
Uloga sekcija je da unapređuje aktivnosti i ciljeve Udruženja na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.
Sekcije izvještavaju Skupštinu o svom radu za tekuću finansijsku godinu (o stručnom i finansijskom radu).
Udruženje može imati i svoje kancelarije izvan svog sjedišta, o čemu odluku donosi Skupština, na prijedlog Upravnog odbora i ovom odlukom se utvrđuje opseg domena.

VII – Imovina udruženja, te korištenje i raspolaganje sredstvima udruženja

Član 47.

          Imovinu Udruženja čine: prava, stvari i novac, koje udruženje stiče u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Član 48.

          Udruženje može sticati prihode iz slijedećih izvora:

– članarine,
– dobrovoljnih priloga i poklona fizičkih i pravnih lica, kako u gotovini, tako i u imovini i uslugama,
– državne subvencije i ugovori sa javnim institucijama, fizičkim i pravnim licima,
– prihoda od dividendi, dobiti od kapitala, zakupnina, honorara i sličnih izvora pasivnih prihoda,
– prihoda stečenih kroz ostvarivanje ciljeva i aktivnosti udruženja u skladu sa ovim Statutom,
– drugih izvora u skladu sa važećim zakonima.

Član 49.

          Ostvarivanje, korišćenje i raspolaganje sredstvima Udruženja utvrđuje se finansijskim planom, kojeg donosi Skupština. Sredstvima Udruženja raspolaže Upravni odbor, u skladu sa finansijskim planom i opštim aktima udruženja, koje donosi Skupština.

Član 50.

          Udruženje je dužno uredno voditi poslovne knjige u skladu sa prihvaćenim računovodstvenim principima i sastavljati finansijske izvještaje, saglasno važećim propisima.

Član 51.

          Predsjednik Udruženja je dužan, najmanje jednom godišnje, podnijeti Skupštini udruženja izvještaj sa podacima o imovini udruženja, korištenju imovine, prihodima i rashodima udruženja i drugim pitanjima od značaja za raspolaganje imovinom i za finansijsko poslovno udruženje.

Član 52.

          Lice ovlašteno da potpisuje akte, koji se odnose na sticanje i raspolaganje imovinom Udruženja i na finansijske poslovanje je Predsjednik Udruženja ili u slučaju njegovog odsustva ovlašteni zamjenik.

Član 53.

          Svaki član Udruženja ima pravo da ostvari uvid u poslovne knjige i drugu dokumentaciju u vezi sa imovinom i finansijskim poslovanjem Udruženja.
Ostvarivanje prava iz prethodnog stava dužna je osigurata Skupština, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema pismenog zahtjeva člana udruženja.

Član 54.

          Skupština Udruženja može donijeti opšte akte kojima se, u skladu sa ovim Statutom, bliže uređuju pravila za ostvarivanje, korištenje i raspolaganje sredstvima udruženja za nadzor nad korištenjem tih sredstava.

VIII – Javnost rada

Član 55.

          Rad Udruženja je javan. Javnost rada Udruženja ostvaruje se na način utvrđen Zakonom i ovim Statutom.

Član 56.

          Organi Udruženja (Predsjednik ili jedan njegov zamjenik ili Upravni odbor) su dužni da ovlaštenim predstavnicima sredstava informisanja učine dostupnim podatke, informacije i isprave koje se odnose na rad Udruženja.
Predstavnici sredstava informisanja imaju pravo da prisustvuju sjednicama Udruženja i da izvještavaju o radu Udruženja.

Član 57.

          Članovi Udruženja imaju pravo da budu redovno informisani o radu svih organa.
O informisanju članova Udruženja stara se Predsjednik Udruženja.

Član 58.

          Izuzetno, opštim aktom, koji donosi Skupština, može se utvrditi da pojedine informacije, podaci i ugovori predstavljaju poslovnu tajnu. Istim aktom mogu se utvrditi odgovorna lica za korištenje i zaštitu informacija, koje imaju karakter poslovne tajne.
Za poslovnu tajnu ne mogu se odrediti podaci, koji su javni po Zakonu i drugim propisima, kao i podaci o kršenju Zakona i drugih propisa.

IX – Izmjene i dopune Statuta

Član 59.

          Inicijativu za izmjene i dopune Statuta može podnijeti 2/3 članova Udruženja. Incijativa se podnosi Upravnom odboru Udruženja, pismenim putem i sa odgovarajućim obrazloženjem, najmanje 40 dana prije održavanja sjednice Skupštine.

Član 60.

          Prijedlog za izmjene i dopune Statuta utvrđuje Upravni odbor. Utvrđeni prijedlog dostavlja se Skupštini Udruženja, pismenim putem i sa odgovarajućim obrazloženjem, najmanje 30 dana prije dana održavanja sjednice Skupštine.

Član 61.

          O izmjenama i dopunama Statuta odlučuje Skupština, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova Udruženja.

Član 62.

          Predsjednik Skupštine potpisuje izmjene i dopune Statuta, koji se smatraju originalima i čuvaju se u arhivi Udruženja.

X – Opšti akti udruženja

Član 63.

          Pored Statuta, organi udruženja mogu donositi i druge opšte akte i to:

– odluke,
– pravilnike,
– poslovnike.

Opšti akti Udruženja moraju biti saglasni Zakonu i Statutu Udruženja.

Član 64.

          Odluke, kao opšti akti, donose se u slučajevima kada je to izričito utvrđeno Zakonom i ovim Statutom, kao i drugim slučajevima, kada se na opšti način uređuju pitanja od značaja za ostvarivanje ciljeva Udruženja.

Član 65.

          Poslovnikom se bliže uređuje način rada organa Udruženja u izvršavanju njihovih nadležnosti utvrđenih Statutom.

Član 66.

          Originalni primjerci opštih akata Udruženja čuvaju se u arhivi Udruženja.

XI – Pečat i štambilj udruženja

Član 67.

          Pečat Udruženja je okruglog oblika, prečnik 4 cm, sa punim nazivom, koji glasi „Udruženje Imunologa u Bosni i Hercegovini“ upisanim latinicom i sjedištem Udruženja: Sarajevo, a u sredini je skraćeni naziv, koji glasi „UIBiH“.

Član 68.

          Skupština će donijeti Pravilnik, kojim se bliže uređuje način upotrebe i čuvanja pečata Udruženja.

Član 69.

          Štambilj Udruženja koristi se samo za protokol.
Dimenzije štambilja su 4×3 cm. Na štambilju je latiničnim pismom upisano naziv Udruženja i rubrike za: broj, mjesto i datum.

XII – Zastupanje udruženja

Član 70.

          Udruženje predstavlja i zastupa u pravnom prometu Predsjednik Udruženja. U poslovima, u kojima se otuđuje ili opterećuje nepokretna imovina Udruženja, mora se probaviti prethodna suglasnost Upravnog odbora. Mandat lica za zastupanje je četiri godine sa pravom reizbora.

Član 71.

          Odlukom iz prethodnog stava Upravni odbor će utvrditi i ovlaštenja, odnosno ograničenja ovlaštenog lica u zastupanju Udruženja.

Član 72.

          U postupcima u kojima Udruženje učestvuje kao stranka radi ostvarivanja svojih prava, dužnosti i odgovornosti pred nadležnim organima, Predsjednik Udruženja može dati pismenu punomoć za zastupanje advokatu ili drugom stručnom licu.

XIII – Spajanje, podjela udruženja

Član 73.

          Udruženje se može spojiti ili podijeliti u drugo udruženje.

Član 74.

          Odluku o spajanju i podjeli Udruženja donosi Skupština Udruženja na prijedlog Upravnog odbora.

Odlukom iz prethodnog stava se reguliše:
– nazivi udruženja, koji nastaju podjelom Udruženja, odnosno naziv udruženja kome se udruženje pripaja, kao i sjedište i adresu;
– podjela imovine, prava i obaveza;
– ciljevi udruženja nakon spajanja ili podjele;
– imena osoba ovlaštenih za obavljanje poslova u podnošenju zahtjeva za upis u registar novonastalih udruženja nakon spajanja ili podjele Udruženja.

Član 75.

          Odluka iz člana 74. Statuta smatra se usvojenom kada je na sjednici Skupštine prihvati više od polovine od ukupnog broja članova Udruženja.
Udruženje može osnovati ured ili kancelariju izvan svog sjedišta, radi promocije ciljeva statuta, simpoziuma ili kongresa.

XIV – Prestanak rada Uruženja

Član 76.

          Udruženje može prestati sa radom dobrovoljno ili po sili Zakona.

Član 77.

          Udruženje prestaje sa radom dobrovoljno, ako Skupština dvotrećinskom većinom svih članova donese odluku o prestanku rada Udruženja.

Član 78.

          Istovremeno sa odlukom o raspuštanju Udruženja Skupština donosi plan likvidacije Udruženja, kojim se utvrđuje raspored imovine, prava i obaveza u skladu sa Statutom Udruženja.
Skupština imenuje likvidatora Udruženja čija je dužnost da se stara o izvršenju plana likvidacije i koji je ovlašten da zastupa Udruženje u postupku likvidacije i u podnošenju zahtjeva za prijavu prestanka rada udruženja nadležnim organima.

Član 79.

          U postupku likvidacije Udruženja iz imovine Udruženja izmiriće se sve dospjele zakonske obaveze, kao i obaveze nastale prema drugim povjeriocima Udruženja, a eventualno preostala imovina rasporedit će se na drugo slično udruženje ili u humanitarne svrhe, a prema odluci Skupštine.

XV – Prelazne i završne odredbe

Član 80.

          Za tumačenje Statuta nadležna je Skupština Udruženja.

Član 81.

          Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja na Osnivačkoj Skupštini Udruženja, a primjenjivaće se od dana upisa Udruženja u Registar kod nadležnog Ministarstva.

Sarajevo, 18.06.2015. g.
Broj: 03/15

Predsjednik Skupštine Udruženja Imunologa u BiH

_______________________________

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest